Drobečková navigace

Úvodní stránka > Mateřská škola Ublo > Provoz MŠ > O nás

                    O NÁS

  Milé děti a rodiče, vítejte na stránkách naší mateřské    školy. Na okraji vesničky Ublo máme pro vás malou          školku, hodné paní učitelky a velkou zahradu.
                        děti3.PNG                             
Těšíme se na vás!

   Motto:

                      DÍTĚ

Žije-li dítě káráno,                  naučí se odsuzovat.
Žije-li dítě v nepřátelství,        naučí se útočit.
Žije-li dítě v posměchu,          naučí se vyhýbavosti.

                                      ale

    
Žije-li dítě v povzbuzení,        naučí se smělosti.
Žije-li dítě v toleranci,             naučí se trpělivosti.
Žije-li dítě s pochvalou,          naučí se oceňovat.
Žije-li dítě v poctivosti,           naučí se spravedlnosti.
Žije-li dítě v bezpečí,              naučí se věřit.


       Žije-li dítě přijímáno a obklopeno přátelstvím,
       naučí se hledat ve světě lásku.
 

                      


    Charakteristika MŠ Ublo

Naše mateřská škola se nachází v klidném prostředí na okraji vesnice Ublo, zasazené do kopců Vizovické vrchoviny. V okolí najdeme dětské hřiště, zástavbu rodinných domů se zahradami, lesy a louky s pastvinami.

Mateřská škola Ublo je předškolní zařízení s jednou věkově smíšenou třídou pro děti od 3 do 7 let. Počet zapsaných dětí na školní rok 2016/2017 je 26.
Mateřská škola má svoji vlastní kuchyni, kde se připravuje jídlo pro děti.


Škola sídlí ve staré budově, postavené na začátku minulého století a zrekonstruované pro potřeby MŠ. V  budově byly také třídy obecné a základní školy. Od 1.1.2003 přešla mateřská škola do právní subjektivity a jejím zřizovatelem je obec Ublo. V současnosti sídlí kromě MŠ v budově  i obecní úřad, knihovna a lékařská ordinace.

Na budovu bezprostředně navazuje rozlehlá školní zahrada
osázená stromy a keři a zařízená zahradním, oddychovým i sportovním vybavením, které budeme dále doplňovat a obměňovat o zákoutí pro hru i environmentální výchovu a další přírodní prvky. Asfaltovou cestu na zahradě MŠ používají děti k jízdě na dětských dopravních prostředcích.


V posledních letech se na budově realizovaly změny a úpravy uvnitř i vně školy. V roce 2010 bylo kompletně zrekonstruováno dětské sociální zařízení.
V roce 2013 proběhla výměna oken, venkovních dveří a zateplení budovy spolu s rekonstrukcí fasády. Interiér mateřské školy byl v letech 2011 - 2014 z větší části vybaven moderním funkčním nábytkem.

Budova MŠ je přízemní, nachází se v ní třída, ložnice, sociální zařízení pro děti a šatna. Součástí MŠ je dále zázemí pro zaměstnance - ředitelna, školní kuchyně, přípravna jídla, sklad potravin, úklidová komora a sociální zařízení. Všechny prostory jsou propojeny dlouhou chodbou.
Třída MŠ je vnitřním zařízením rozdělena na dvě části. Jedna část je dispozičně uspořádaná jako pracovní prostor a jídelna, druhá  vložená část jako herna a tělocvična. Uspořádání umožňuje dětem pestrou škálu činností jak ve skupině, tak individuálně s ohledem na temperament, zájmy i specifika osobnosti jednotlivých dětí. Ve třídě je nábytek snadno dostupný dětem s velkým výběrem dětských her a hraček. Se třídou je propojena výdajovým okénkem školní kuchyně.
Šatna MŠ je vybavena šatními skříňkami, každá skříňka je označena obrázkem.
K odpočinku dětem slouží prostor ložnice, kde  má každé dítě své lehátko.


Celodenní provoz školy je od 6:45 do 15:45 hodin.
(Pro podrobnou informaci o denním režimu nahlédněte do položky - Provoz MŠ
- Režim dne.)

       Personální obsazení

 O děti se starají:
 Ředitelka MŠ a vedoucí školní jídelny     Veronika Kršáková
 Učitelka                                                       Kristýna Galetková
 Kuchařka                                                    Jarmila Chromčáková
 Školnice a uklízečka                                 Jarmila Vávrová

 

    Filozofie a koncepce školy

                   „ZDRAVÝ ZPŮSOB ŽIVOTA
                 V RADOSTNÉM PROSTŘEDÍ“

  

Naše mateřská škola je zaměřena všeobecně, podporuje však environmentální výchovu tzn. citlivý vztah ke všemu živému
- k přírodnímu prostředí, lidem, zvířatům, rostlinám ...
Hlavním cílem je seznamovat děti s přírodním prostředím, které nás obklopuje a společně tak vytvářet pozitivní vztah k přírodě. Děti získávají povědomí o neustálých změnách přírodního prostředí a jeho rozmanitosti. Pobyt v přírodě pozitivně podporuje psychickou odolnost, manuální a tělesnou zručnost, posiluje imunitní systém, slouží k prevenci úrazů i alergií. Hra v přírodě u dětí podporuje kreativitu, komunikační schopnosti, sebedůvěru, vytrvalost, schopnost koncentrace, inspiruje děti k tvůrčí činnosti, šikovnosti a rozvíjení fantazie. V přírodě je možné citlivěji prožívat a to všemi pěti smysly.

Vzdělávání dítěte v MŠ je uskutečňováno ve všech činnostech s vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit. Všechny činnosti obsahují prvky hry a tvořivosti.

Nadstandardní aktivity nabízené dětem:
 
Kroužek „Flétnička“ - 1 x týdně, děti se seznamují s nástrojem, hravou formou probíhá nácvik správného dýchání, rytmizace říkadel a hra jednoduchých písní na flétnu.

Logopedický kroužek - 1 x za 14 dní, logopedická prevence a procvičování vyvozených hlásek s logopedickou asistentkou (ředitelka MŠ) pod vedením klinické logopedky.

Plavecký výcvik
- deset lekcí v Plavecké škole v Luhačovicích, děti se seznamují s vodou a získají základy plavání. Výcvik vedou kvalifikované trenérky plavání.

Angličtina - 1 x týdně, děti se hravou formou seznamují s cizím jazykem.

Vystoupení divadel malých forem
- 1 x měsíčně probíhá v MŠ divadelní představení. 

Zpestřením vzdělávacího programu jsou různé akce pro děti a rodiče:  Drakiáda, Pochod broučků, Podzimní nebo Vánoční tvoření, Mikulášská besídka, Karneval, Jarní nebo Velikonoční tvoření, Den matek, Zábavné odpoledne ke Dni dětí, Maturita pro předškoláky, brigády, výlety, poznávací vycházky...
 
V pedagogickém působení na dítě je důležitý partnerský vztah rodiny a MŠ. Denní styk s rodiči při příchodu či odchodu z MŠ umožňuje navzájem si předávat informace, domlouvat společný postup při výchově a vzdělávání nebo nabídnout potřebnou radu, literaturu, ale i pomoc odborníků. Závažnější problémy řešíme na domluvené schůzce, snažíme se o co největší ohleduplnost a taktnost.
Třídní  schůzky
probíhají 2 - 3 x ročně. Pro rodiče nově přijatých dětí se koná informační schůzka před začátkem školního roku. Na začátku docházky mohou nově příchozí děti společně s rodiči absolvovat adaptační program dle individuálních potřeb dítěte.

Předpokladem uskutečňování cílů koncepce je nutná spolupráce školy s rodiči, zřizovatelem, veřejností a vzájemná spolupráce zaměstnanců.
Koncepce školy se přizpůsobuje měnícím se podmínkám, a to vždy se záměrem vytváření zázemí pro optimální chod školy a přípravu dětí v Mateřské škole Ublo pro další život.
 


V neposlední ředě je naším cílem, aby do naší školky vodili spokojení rodiče své děti s rozzářenýma očima a šťastným úsměvem.

    Školní vzdělávací program

Škola přizpůsobila zaměření vzdělávacího programu svému umístění a prioritně se zaměřuje k ekologickým a přírodovědným aktivitám.
Děti vedeme ke zdravému životnímu stylu (pitný režim, pobyt ve zdravém prostředí, vhodná a zdravá skladba jídla, pravidelný denní režim atd.).Denní program umožňuje dostatečný pohyb dětí venku na školní zahradě, v okolí školy i ve volné přírodě.
Vzdělávací nabídka odpovídá mentalitě předškolního dítěte, potřebám jeho života a dodržování co nejpozitivnějších psychosociálních podmínek.


Vedeme děti k co největší samostatnosti
a ke spokojenému, radostnému, plnohodnotnému soužití nás všech - dětí i ostatních zaměstnanců. Zodpovídáme za to, že se nově příchozí dítě v klidu adaptuje na nové prostředí a situace. Respektujeme potřeby dětí, reagujeme na ně, komunikujeme, pomáháme dětem potřeby uspokojovat – pohodou, klidným a nestresujícím způsobem. Všechny děti mají ve třídě stejné postavení – nikoho nezesměšňujeme, nepodceňujeme, komunikujeme s nimi o jejich pocitech, problémech, spravedlnosti. Děti se učí akceptovat a respektovat společná pravidla chování, na jejichž utváření se podílí. Poskytujeme dětem volnost a svobodu, ale zároveň v nich budujeme pocit zodpovědnosti za sebe a své jednání.


Vytváříme prostředí vzájemné důvěry, tolerance, laskavosti, vzájemné pomoci a podpory ve veškerém našem počínání. Prostředí, kde jsou děti rády, mají své kamarády, na které se těší.

Náš vzdělávací program nese název:
 
 Jaro, léto, podzim, zima,
          s kamarády  je  nám  prima!

Školní vzdělávací  program propojuje všechny oblasti vzdělávání, provází děti  jednotlivými ročními obdobími a navazuje na něj celá řada akcí pro děti, rodiče a veřejnost.
Vzdělávací obsah je zpracován do 4 tematických celků. Podle tematického zaměření daného školního roku je každý tematický celek rozpracován na jednotlivá témata, která přizpůsobujeme během roku aktuálním podmínkám, potřebám dětí a situacím v dětské skupině.

 
Tematické celky:
           1. Jedna dvě a jedna dvě, podzim právě krajem jde.

           
2. Tři a čtyři, tři a čtyři, z nebe padá bílé chmýří.
           
3. Pět a šest, pět a šest, vlaštovky se vrací z cest.
           
4. Napočítám do desíti, ať nám zlaté slunce svítí!

Motto školního roku 2016 - 2017:
            Maminčin jsem mazlíček, tátovo jsem zlato.
            Čím budu až vyrostu? Zeptejte se na to!

 

Tematické zaměření:
            Profese a povolání, 
            řemesla dnešní  i z dob minulých.


(Pro podrobnou informaci o školním vzdělávacím programu  nahlédněte do položky
- Dokumenty MŠ.)


obecublo_footer.png